Végzettsége(i): |
Magyar nyelv és irodalom, német nyelv és irodalom szakos középiskolai tanár, A neveléstudományok doktora (PhD) |
Végzettségét szerezte (egyetem, főiskola megnevezése): |
Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen (1983)
Eötvös Loránd Tudományegyetem Neveléstudományi Doktoriskola Budapest (2004)
|
Iskolában betöltött feladata: |
óraadó tanár |
Jelen tanévben tanított tárgy(ai): |
német |
Iskolánk dolgozója: |
2014. szeptember 1-e óta |
Középiskoláját végezte (középiskola megnevezése): |
Herman Ottó Gimnázium Miskolc |
Egyéb szakmai tevékenysége: |
Egyetemi docens, Miskolci Egyetem Német Nyelv- és Irodalomtudományi Tanszék (német szakmódszertan, tanárképzés) |
Publikációi: |
2013.Tanulóból tanárrá válni. Kihívások, nehézségek és segítségnyújtási lehetőségek a pedagógussá válás kezdetén. In : Kotschy Beáta (szerk.) Új utak a pedagóguskutatásban. Tanulmánykötet Falus Iván tiszteletére. Líceum Kiadó. Eger. 11-32.
2013.Tanártovábbképzés Németországban. In : Falus Iván (szerk.) : Pedagógus-továbbképzés. nemzetközi áttekintés. Líceum Kiadó. Eger. 251-312.
2011. A tankönyvbírálat szempontjainak megvalósulása Kocsány Piroska és Liksay Mária Pass auf ! 4 Neu tankönyvében. In : Iványi Zsuzsanna és Pető Gergely (szerk.) : A szaván fogott gondolat. Ünnepi könyv Kocsány Piroska tiszteletére II. Printart-Press Kft. Debrecen. 2011. 52-65.
2011. Sztenderdek és pályaalkalmasság a németországi tanárképzésben. In : Falus Iván (szerk.) : Tanári pályaalkalmasság –kompetenciák –sztenderdek nemzetközi áttekintés. Eszterházy Károly Főiskola. Eger. 181-206.o.
2009. Interkulturalitás a német nyelvkönyvekben. In.: Kegyesné Szekeres Erika –Csetneki Sándorné Bodnár Ildikó (szerk.) Az interkulturalitás aspektusa. Miskolci Egyetem. 59-64.
2009. Interkultureller Dialog in der Fachsprache. Vergleich der deutschen Lehrbücher Dialog Beruf und Unternehmen Deutsch. In.: Horváth Zita (Hg.): Publikationes Universitatis Miskolciensis. Miskolc. 359-364.
2009. A projektmunka a felsőoktatásban –Egy BA specializáció első tapasztalatai. In. :Gondolatok a fenntarthatóság pedagógiájáról. Projektpedagógia –Projektmódszer XI. 30-36. Kecskemét.
2008. In : Paplovova- Mihokova (Hg.) Bewertungskriterien moderner deutscher Lehrbücher Fremdsprachen – lebenslange Herausforderung. CD. formátum. 14-19.
2008. A tanárképzés Németországban és Magyarországon. In: Óhidy, A, Terhart, E, Zsolnay, J. (szerk.): Tanárkép és tanárképzés. A tanárképzés perspektívái Németországban és Magyarországon. Pannon Egyetem BTK. Pápa. 107-118.
2007. Az átalakuló német tanárképzés és az iskolai gyakorlat. Pedagógusképzés. 2007/4. sz. 135-148.
2007. Tanárkép és tanárképzés. A tanárképzés gyakorlata és kilátásai Németországban és Magyarországon. Pedagógusképzés, 2007/4. sz. 161-162.
2007. Lehrer(aus)bildung in Deutschland und in Ungarn. In: Óhidy, A, Terhart, E, Zsolnay, J. (Hg.): Lehrerbild und Lehrerbildung. Praxis und Perspektiven der Lehrerausbildung in Deutschland und in Ungarn. VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden. 115-127.
2005. Régi királyi székhelyek – modern városok. Nemzetközi tanártovábbképzés Németországban. Pedagógusképzés. 2005/4.sz. 97-107.
2005. Német nyelvtanárok nemzetközi továbbképzése. NyelvInfo – A nyelvtanárok lapja. 2005/4. sz. 24.-30. |
Szakmai hitvallása (idézet vagy önállóan megfogalmazott gondolat): |
Ha valakit úgy kezelünk, mint amilyen, csak rosszabbá tesszük. De ha úgy kezeljük, mint ha máris olyan lenne, mint amilyen lehetne, akkor azzá tesszük, amivé lehetne.
(Johann Wolfgang Goethe)
|
Kedvenc időtöltése (hobbija): |
utazás |