átváltás akadálymentes nézetre
1. kép

Részletes adatlap

  dr. Győry Ákos

  Matematika-fizika

Végzettsége(i): programozó matematikus, fizikus, matematika-fizika szakos tanár
Végzettségét szerezte (egyetem, főiskola megnevezése): Debreceni Egyetem;
Kossuth Lajos Tudományegyetem
Iskolában betöltött feladata: tanár
Jelen tanévben tanított tárgy(ai): matematika
Iskolánk dolgozója: 2008. augusztus 4-e óta
Középiskoláját végezte (középiskola megnevezése): József Attila Gimnázium, Ózd
Egyéb szakmai tevékenysége: • Doktori tanulmányok (végzés várható ideje: 2021);
• Tanára az Erdős Pál Matematikai Tehetséggondozó Iskolának
Díjai, kitüntetései: • Ericsson-díj (Ericsson Magyarország, 2020);
• Elismerő oklevél a 2018. évi Nemzetközi Matematikai Diákolimpián sikeresen szereplő tanuló felkészítéséért (Emberi Erőforrások Minisztériuma, 2019);
• „Kiváló versenyfelkészítő díj” az országos középiskolai tanulmányi versenyek kapcsán végzett tehetséggondozó munkáért (Emberi Erőforrások Minisztériuma, 2018);
• Elismerő oklevél a 2017. évi Nemzetközi Matematikai Diákolimpián sikeresen szereplő tanuló felkészítéséért (Emberi Erőforrások Minisztériuma, 2018) • Elismerő oklevél a 2016. évi Nemzetközi Matematikai Diákolimpián sikeresen szereplő tanuló felkészítéséért (Emberi Erőforrások Minisztériuma, 2017);
• „Bonis Bona – A nemzet tehetségeiért díj” tehetséggondozó munka elismeréseképpen (Emberi Erőforrások Minisztériuma, 2016);
• Graphisoft-díj (Graphisoft SE, 2015);
• „Pro Progressio-díj” természettudományi oktató-nevelő munka elismeréseként (Budapesti Műszaki Egyetem, 2014);
• Tanári fődíj, Bolyai Matematika Csapatverseny, Borsod-Abaúj-Zemplén megye (Matematikában Tehetséges Gyermekekért Alapítvány, 2013)
Publikációi: • Proving skills in geometry of secondary grammar school leavers specialized in mathematics, Annales Mathematicae et Informaticae 50(2019) pp. 217–236;
• Development of high school students’ geometric thinking with particular emphasis on mathematically talented students, Teaching Mathematics and Computer Science 16 (2018) 1 93-110;
• Titu-lemma, Matematika Oktatási Portál (2016), elérhetőség: https://matek.fazekas.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=331:gyory-akos-titu-lemma&catid=21&Itemid=136;
• A Generalization of H. Weyl’s Theorem on Projectively Related Affine Connections, Reports on Mathematical Physics 53 (2004), 261-273;
• On the Prolongation of Vertical Connections, Acta Mathematica Academiae Paedagogicae Nyíregyháziensis 16 (2000), 73-77
Szakmai hitvallása (idézet vagy önállóan megfogalmazott gondolat): „Amikor megtanulsz valamit, úgy gondolod, hogy értesz hozzá. Még biztosabb vagy benne, ha írni is tudsz róla, és még ennél is biztosabb, ha tanítani is tudod. Egészen biztos viszont csak akkor lehetsz benne, ha le is tudod programozni.” (Alan Perlis)
Kedvenc időtöltése (hobbija): Programozás, didaktikai kutatás, kutyázás, olvasás, gitározás
Egyéb (pl. segédanyagok, hasznos linkek, gyakorló sorok, bemutatók, stb.): • Konferencia-előadás: Research on proof skills in geometry of secondary grammar school students specialized in mathematics (Varga 100 konferencia, Budapest, 2019. november);
• Feladatmegoldó szeminárium: Egy-két hasznos geometriai lemmácska (59. Rátz László Vándorgyűlés, Gödöllő, 2019);
• Konferencia-előadás: Matematikából tehetséges végzős középiskolai tanulók geometriai bizonyítási készségének vizsgálata (Matematika és Informatika Didaktikai Kutatások Konferencia, Párkány, 2019);
• Konferencia-előadás: Matematikából tehetséges középiskolai tanulók geometriai szemléletének alakulása (Matematika és Informatika Didaktikai Kutatások Konferencia, Budapest, 2017);
• Előadás: Analitikus geometria a speciális matematika tagozat 9. évfolyamán (56. Rátz László Vándorgyűlés, Baja, 2016);
• Konferencia-előadás: Középiskolások geometriai gondolkodásának fejlődési sajátosságai egy regionális felmérés alapján (Matematika és Informatika Didaktikai Kutatások Konferencia, Pozsony, 2016);
• Előadás: Függvényegyenletek (XXI. Nagy Károly Matematikai Diáktalálkozó, Komárom, 2013)

Aktuális eredmények

  • Arany János Tehetséggondozó Program Országos Matematika Verseny

    országos 16. helyen végzett

    Pásztor Botond (9. NYEK/AJTP)

    Felkészítő: Merkelné Vodila Noémi

     
  • Arany János Tehetséggondozó Program Országos Matematika Verseny

    országos 12. helyen végzett

    Tirpák Noémi (12.E)

    Felkészítő: Kovács Attiláné

     
  • Arany János Tehetséggondozó Program Országos Matematika Verseny

    országos 11. helyen végzett

    Megyeri Lehel Megyer (10.E)

    Felkészítő: Csetneki Csilla

     
  • Arany János Tehetséggondozó Program Országos Matematika Verseny

    országos 10. helyen végzett

    Onofrei Márk Leonárdó (10.E)

    Felkészítő: Csetneki Csilla

     
  • Arany János Tehetséggondozó Program Országos Matematika Verseny

    országos 4. helyen végzett

    Pásztor Virág (12.E)

    Felkészítő: Kovács Attiláné

     
  • Arany János Tehetséggondozó Program Országos Matematika Verseny

    országos 1. helyen végzett

    Ruszkai Dániel (12.C)

    Felkészítők: Kovács Attiláné, Kurunczi Gábor

     
  • Arany Dániel Matematikaverseny kezdő

    országos 26. helyen végzett

    Malinkó Dioméd (9.B)

    Felkészítők: dr. Szabadfalviné Kormányos Anikó, Gulyás Tibor

     
  • Arany Dániel Matematikaverseny kezdő

    országos 5. helyen végzett

    Szabó András (9.B)

    Felkészítők: dr. Szabadfalviné Kormányos Anikó, Gulyás Tibor, Madarász Péter, Kovács Attiláné, Grallert Krisztina

     
  • Arany Dániel Matematikaverseny haladó

    országos 9-13 helyen végzett

    Molnár István Ádám (10.B)

    Felkészítők: Fejér Szabolcs, Grallert Krisztina, Győry Ákos, Madarász Péter, Tóth Tibor

     
  • Arany Dániel Matematikaverseny haladó

    országos 8. helyen végzett

    Koós Andor (10.B)

    Felkészítők: Fejér Szabolcs, Grallert Krisztina, Madarász Péter, Tóth Tibor

     

Gratulálunk!